Algemene Voorwaarden bij het huren van appartement ‘Ollediek’
‘Ollediek’ hanteert onderstaande algemene voorwaarden. Deze zijn van kracht vanaf het moment van boekingsbevestiging en (aan)betaling tot en met het verblijf in ons vakantie appartement. Deze voorwaarden zijn bindend voor ‘Ollediek’ en voor de hoofdgast.
Definities:
- Eigenaar: Marlies van der Kroft
- Beheerder: vervanger bij afwezigheid van de eigenaar
- Gast: hoofdgast en medegasten die in het vakantieappartement verblijven
Algemeen:
Prijs en bezetting
- De prijs van het appartement is inclusief toeristenbelasting, gebruik klein en keukengoed en exclusief schoonmaakkosten en extra arrangementen.
- De hoofdgast is 21 jaar of ouder, is verantwoordelijk voor de medegasten, en heeft een geldig identiteitsbewijs bij zich.
- ‘Ollediek’ is geschikt voor een maximale bezetting van 2 x twee volwassenen en een kind tot 2,5 jaar. Elke kamer is geschikt voor een maximale bezetting van twee personen.
Reservering
- Een reservering wordt aangevraagd met het contactformulier op de site, of indien van toepassing via een aangesloten verhuur platform
- Na ontvangst van een reserveringsverzoek wordt een boekingsbevestiging toegestuurd (mits ‘Ollediek’ beschikbaar is).
- De boekingsbevestiging graag getekend (gescand met handtekening) binnen drie dagen terugsturen. Dit in verband met andere reserveringsaanvragen.
- In de boekingsbevestiging staan bankgegevens en betalingsdatums vermeld.
- De boeking is definitief na de eerste aanbetaling.
- De exacte locatie van ‘Ollediek’ wordt toegestuurd na definitieve boeking.
Betaling
- De huurprijs wordt op boekingsdatum bijgeschreven op genoemde rekening; of in 2 termijnen eerste aanbetaling 25% binnen 3 dagen na boekingsdatum; tweede betaling 75% uiterlijk 2 weken voor aankomst
- Het verplichte bedrag voor de eindschoonmaak wordt uiterlijk bij de tweede betaling overgemaakt.
- Boekingen die na bevestiging, zonder tegenbericht, niet tijdig worden betaald, moeten wij helaas annuleren.
- Wij hebben geen pinautomaat, daarom vragen we eventuele extra kosten bij aankomst contant te betalen
Verblijf:
Overdracht bij aankomst en vertrek
- Op de dag van aankomst is het appartement vanaf 15.00 uur beschikbaar en kan tot 18.00 uur worden ingecheckt.
- Het is fijn als de verwachte aankomsttijd van tevoren wordt doorgegeven.
- Bij aankomst worden gasten bij voorkeur verwelkomd door de eigenaar of beheerder en wordt het een en ander uitgelegd over praktisch gebruik van het appartement en tips in de omgeving tijdens verblijf.
- Het is op verzoek mogelijk om contactloos in te checken en te verblijven.
- Bij vertrek loopt de eigenaar of beheerder het appartement na en kunnen gasten een mogelijke schade doorgeven.
- In verband met het schoonmaken van de kamers verzoeken wij gasten op de dag van vertrek deze uiterlijk 10.00 uur te verlaten. Bij voortijdig vertrek vindt geen restitutie plaats.
- Een late uitcheck is in overleg mogelijk bij beschikbaarheid maar de eigenaar behoudt zich het recht voor hiervoor, in redelijkheid, extra kosten in rekening te brengen.
Gebruik tijdens verblijf
- Bezoek overdag is toegestaan. Het is niet toegestaan om bezoekers te laten overnachten.
- ‘Ollediek’ is rustig gelegen in een kleine gemeenschap. We vertrouwen dat gasten geen geluidsoverlast veroorzaken. Stilte wordt op prijs gesteld tussen 22.30 en 08.00. Dit geldt ook voor muziek en TV.
- ‘Ollediek’ is gehouden aan afvalscheiding. Graag tijdens verblijf oud papier, lege flessen, groen afval en restafval scheiden in de daarvoor bestemde bakken. We vertrouwen dat onze gasten uitleg en instructies voor gebruik van de eigenaar of beheerder opvolgen.
- Handdoeken van ‘Ollediek’ zijn alleen bedoeld voor gebruik ter plaatse, s.v.p. eigen badlakens meenemen om te zwemmen.
- Ramen en deuren worden afgesloten bij afwezigheid, zeker bij te verwachten regenval of flinke wind. Schade die bij nalatigheid wordt veroorzaakt door insluipen, inregenen etc, zal op gasten worden verhaald.
- Het appartement wordt bij vertrek opgeruimd, (bezem) schoon en zonder afwas achtergelaten. Het servies en keukengerei graag weer schoon en droog in de kast. De koelkast en oven leeg en schoon. De koelkast aan laten staan.
- Het appartement is rookvrij. Roken is niet toegestaan.
- Feestjes en partijen zijn niet toegestaan.
- Wij verwachten dat onze gasten zich gedragen volgens algemeen geldende fatsoensnormen.
- We verwachten dat gasten van de ‘Ollediek’ zich houden aan de praktische handleiding voor gebruik en deze algemene voorwaarden.
Contact:
Bereikbaarheid en communicatie
- ‘Ollediek’ is een kleinschalig particulier initiatief en voor een aantal periodes per jaar beschikbaar voor verhuur.
- ‘Ollediek’ is in het seizoen op werkdagen bereikbaar tussen 10.00 en 16.00
- ‘Ollediek’ probeert op werkdagen binnen 24 uur te reageren op berichten via een contactformulier, email, telefoontje of ander bericht
- Feestdagen kunnen van invloed zijn op een reactietermijn of betalingstermijn. Een termijn die op een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag eindigt, wordt verlengd tot en met de eerstvolgende dag die niet een zaterdag, zondag of algemeen erkende feestdag is.
Feedback
- Wij horen graag hoe gasten het verblijf hebben ervaren in het gastenboek en in een korte review
- Constructieve feedback hoe het nog beter kan horen wij graag ter plekke en bij vertrek
- ‘Ollediek’ kan gasten achteraf per email vragen naar feedback en tips. Wij doen dit om te blijven leren wat er beter kan qua verblijf en gastvrijheid
Zekerheid:
Aansprakelijkheid
- Voor de toegang van ‘Ollediek’ staat een sleutel ter beschikking. Bij kwijtraken van de sleutel wordt deze in rekening gebracht inclusief het cilinderslot.
- Wij gaan uit van een onbezorgd en veilig verblijf voor onze gasten. Maar wij kunnen niet aansprakelijk worden gesteld voor verlies, diefstal, of schade aan goederen; persoonlijke blessures, ongelukken, of medische kosten ten tijde van uw verblijf in ‘Ollediek’. Hiermee samenhangend of niet. Het is raadzaam een reisverzekering af te sluiten.
- Wij vertrouwen erop dat gasten zorgvuldig met het appartement en faciliteiten omgaan. Raakt er toch iets beschadigd, gaat er toch iets stuk of raakt er iets kwijt, laat het dan uiterlijk bij vertrek weten, zodat wij niet voor verrassingen komen te staan. Eventuele kosten worden in rekening gebracht.
- 'Ollediek’ is niet aansprakelijk voor storingen in en om de accommodatie zoals uitval van stroom, wifi, watervoorzieningen en technische installaties.
- De website en informatie van ‘Ollediek’ is met zorg samengesteld maar er kan een verschil zijn tussen de op de website gepresenteerde tekst en/of foto’s en de actuele situatie bij ‘Ollediek’ ten tijde van het bezoek door onze gasten. Er kunnen door gasten geen rechten worden ontleend aan dergelijke verschillen.
Annulering
- Annuleren is gratis binnen 24 uur. Bij annulering tot 30 dagen voor aankomstdatum rekenen wij 25 % van het boekingsbedrag; tussen 30 en 14 dagen voor aankomst 50%; tussen 14 en 8 dagen 75%; en in de laatste 7 dagen of bij niet opkomen dagen 100% va het boekingsbedrag.
- Alleen na oordeel van de eigenaar of beheerder (bijvoorbeeld in geval van grote calamiteiten) kan van de annuleringsvoorwaarden worden afgeweken.
- Om in aanmerking te komen voor eventuele restitutie, moet de annulering direct per e-mail aan de eigenaar worden doorgegeven.
- Na overleg en bevestiging zal het afgesproken bedrag binnen twee weken overgemaakt worden.
- Bij voortijdig vertrek vindt geen restitutie/korting plaats.
- Het is raadzaam om een annuleringsverzekering af te sluiten
Wederverhuur
- Wederverhuur en gebruik door derden, met of zonder winstoogmerk is niet toegestaan. Boeking geldt voor gebruik door contractant als hoofdgast en diens bij boeking vermelde gezelschap, tenzij anders afgesproken bij boeking.
- Als je het verblijf dus wilt ‘weggeven’, neem dan van tevoren contact met ons op om misverstanden en eventuele teleurstellingen te voorkomen.
Overmacht
- Indien wij als eigenaar door overmacht, zoals bijvoorbeeld door ziekte, ongeluk, overlijden, natuurramp, ernstige schade in voorgaande verhuur, niet in staat zijn om het appartement naar behoren en in de afgesproken periode te verstrekken, kunnen we de reserveringsovereenkomst opzeggen. In dit geval melden wij dit zo spoedig mogelijk aan de huurder, en storten wij het betaalde bedrag onverwijld terug. Wij vrijwaren ons in dat geval van claims van (meer)kosten die kunnen voortvloeien uit het uitwijken naar een ander verblijf en aanverwante kosten.
Klachten
- Uiteraard doen wij ons uiterste best onze gasten een onbezorgd en onvergetelijk verblijf te bieden.
- Mocht er ondanks onze goede zorgen toch een klacht zijn, dan horen wij dat graag ter plekke zodat wij dit direct kunnen oplossen.
Geschil
- De ‘Ollediek’ kan gasten, bij overtreding van deze Algemene Voorwaarden en bij ongepast gedrag, met onmiddellijke ingang de toegang tot het appartement ontzeggen en/of weigeren, zonder nadere mededeling en opgaaf van redenen en zonder restitutie van de verblijfskosten.
- De administratie van de eigenaar is bepalend bij onderling meningsverschil tenzij de gast het tegendeel kan bewijzen.